خیریه
خیریه

غذاهای ساده برای تقویت عضلات و عضله سازی

تغذیه و ورزش دو عامل مهم در تقویت عضلات و همینطور افزایش حجم عضلات است. برای داشتن عضلات قوی تر بسیار مهم است که بدن خود را از لحاظ فیزیکی‌ به چالش بکشید، اما بدون داشتن تغذیه مناسب این کار بسیار سخت و همینطور پیشرفت شما بسیار کندتر خواهد بود. غذاهای با میزان پروتئین بالا مهمترین بخش از تغذیه هستند که به عضله سازی کمک می‌کند. علاوه بر آن باید به کربوهیدرات و چربی‌ نیز به عنوان منبع مهم انرژی توجه کرد. در این بخش از اولی ها به غذاهایی که به عضله سازی کمک می‌کند پرداخت ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین مواد غذایی که باید در برنامه روزانه بویژه اگر ورزش می‌کنید جهت پیشگیری از سوزانده شئن عضلات و همینطور افزایش حجم عضلات باید دارای سه ویژگی مهم باشد: اول اینکه پروتئین بالا داشته باشد. دوم، دادی چربی مفید جهت پیشگیری از التهاب باشد. سوم، حاوی ریزمغذیهای باشد که آزادسازی انرژی را تسهیل می‌کنند مثل ویتامین b. 

تخم مرغ‌

تخم مرغ‌ پروتئین بسیار بالا دارد و همینطور حاوی چربی‌ مفید است، از ریز مغذیهای خاص و مهم تخم مرغ‌ می‌توان به ویتامین ب و کولین اشاره کرد. تخم‌مرغ‌ کاملا از اسیدهای آمینه تشکیل شده است و یک عدد تخم مرغ‌ بزرگ حاوی میزان زیادی اسیدهای آمینه است که برای عضله سازی بسیار مفید هستند از جمله اسیدآمینه لوسین.

ماهی‌ سالمون

ماهی‌ سالمونیک انتخاب خیلی‌ خوب برای ورزشکاران به هدف ماهیچه سازی است. در هر وعده سالمون یعنی‌ در ۸۵ گرم از سالمون در حددو ۱۷ گرم پروتئین با کیفیت و همینطور ۲ گرم اسید چرب بسیار مفید امگا ۳ وجود دارد. علاوه بر پروتئین موجود در سالمون، وجود اسید چرب امگا ۳ می‌تواند به رشد ماهیچه‌ها در هنگام ورزش کمک کند.

سینه مرغ‌

اگر هدف اصلی شما ماهیچه سازی است و ورزش با وزنه می‌کنید سینه مرغ‌ باید در برنامه غذایی شما همیشه مصرف شود.  در یک وعده از سینه مرغ‌ حدود ۲۶ گرم پروتئین با کیفیت یافت می‌شود. در این ماده غذایی همینطور مقادیر قابل توجهی ویتامین ب وجود دارد که در آزاد سازی انرژی به عضلات نقش دارد و برای رسیدن به بهینه عملکرد و حجم عضلات مهم است.

ماست

لبنیات و همینطور ماست یک ترکیب فوق‌العاده از پروتئین و چربی‌ هستند و در آنها نوع پروتئین دیر هضمی بنام کازئین وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که مصرف ماست می‌تواند به افزایش حجم ماهیچه کمک کند. این خاصیت به ویژه در ماست دیده می‌شود.

تن ماهی‌

تن ماهی‌ دارای میزان بالا ویتامین آ و ویتامین ب است که هر دو در بهبود سلامتی، رهاسازی انرژی و بهبود عملکرد انرژی مهم است. در یک وعده غذایی تن ماهی‌ ۲۰ گرم پروتئین و همینطور اسید چرب امگا ۳ وجود دارد. وجود این اسید چرب امگا ۳ علاوه بر فراهم کردن انرژی باعث کاهش آسیب التهابی ناشی‌ از ورزش به عضلات می‌شود.

همچنین بخوانید: سه حرکت فوق العاده برای تقویت عضلات قفسه سینه

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است ، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

تازه ترین اخبار و مطالب

پربحث ترین ها